ComHem upphör den 14e juni

Texten är uppdaterad den 12/4 med ny information från Comhem.

Hej,

här kommer information från styrelsen om kommande förändring i TV-utbudet:

 

Vad har hänt?

I samband med att vi valde Ownit som bredbandsleverantör sa vi upp avtalet med Comhem. Pga lång uppsägsningstid på avtalet upphör inte leveransen förrän den 14e juni 2018. Anledning till att vi bytte fråm Comhem till Ownit är att Ownit har ett bättre erbjudande och totalt sett blir betydligt billigare för medlemmarna i föreningen.

Vad innebär det för mig?

Efter den 14e juni kommer TV-uttaget fråm Comhem att vara dött. Inga kanaler via Comhem kommer att fungera, vare sig det fria utbudet i marknätet eller kanaler du har prenumererat på. Comhem har uppgett att man kommer skicka ut information till prenumererande kunder i mars 2018.

Vad behöver jag göra?

Om du ha TV efter den 14 juni 2018 rekommenderar vi att du beställer ett TV-paket från Ownit. Du kan se vilka erbjudanden Ownit har här:

https://www.ownit.se/privat-tv

Du kan också se på internet-baserade TV-tjänster (t ex svtplay.se) med hjälp av din bredbandsanslutning.

Vem kontaktar jag om jag behöver hjälp?

Om du har frågor om TV-utbud, hur du kopplar in TV-boxen eller liknande kontaktar du Ownits kundtjänst, se https://www.ownit.se/kundservice för kontaktuppgifter.

 

Hälsningar,

Styrelsen